طراحی سایت به زبان برنامه نویسی پایتون

طراحی سایت به زبان برنامه نویسی پایتون

به کارگیری زبان برنامه نویسی پایتون (Python programming)، طراحان را موفق به ساخت سایت های سازگار با تمام سیستم عامل ها و موتورهای جستجو کرده است. برنامه نویسی پایتون در سایت های مانند Tiobe و گیت‌هاب به عنوان برترین زبان open source معرفی و اجرا شده است.

سایت های طراحی شده با استفاده از پایتون می توانند حجم انبوه تری از اطلاعات را در خود جای دهند و به همین خاطر نیز سایت بسیاری از کتابخانه ها با این زبان انجام شده است.

برنامه نویسی پایتون جدیدترین و حرفه ای ترین در بین زبان های طراحی سایت است و به همین دلیل نیز فقط در سایت های که نیاز به باکس های جستجوی قوی و پردازش خودکار بالا هستند، به کار می روند.

RahatBin سعی کرده است تا قویترین برنامه نویسان ایرانی را در خود داشته باشد و از این روبرنامه نویسی پایتون یکی از زبان های استفاده شده در مجموعه ی ما است.

مزایای طراحی سایت با پایتون

گفتیم برنامه نویسی پایتون زبان طراحی Back end برای حرفه ای ها است. تجربه سرعت بالا تنها با پردازش صحیح پایگاه داه میسر است و پایتون یکی از قوی ترین ها در این زمینه می باشد. اگر شما در پی طراحی سایت تخفیف، ثبت آگهی و یا کتابخانه باشید تنها زبان کد نویسی Back end که می تواند چنین پردازشی را ایجاد کند، پایتون است.

بی شک پایتون رقیب سر سختی برای mysql و sql server است و از آن ها نیز آسان تر است. در ضمن این ها تنها گوشه ای از مزایای استفاده از طراحی پایتون است. شاید غیر قابل باور باشد، که موتور گوگل خود بر اساس برنامه نویسی پایتون کد نویسی شده است.

با پایتون بیشتر شرکت های طراح سایت می توانند برای سایت ها موتور های جستجوی قوی ایجاد کنند. همچنین با استفاده از برنامه نویسی پایتون طراحان ایرانی می توانند نرم افزار های مثل کروم و یا گوگل را بومی سازی کنند. پایتون در هرجایی که به طراحی Back end نیاز بوده به کار رفته است. از پایتون به عنوان زبانی همه کاره و جوان می توان یاد کرد.

دلایل برتری برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون بسیار قوی، ساده و کارآمد بوده و در طراحی برنامه های تحت وب مانند کافه بازار، فروشگاه پلی، گوگل و کروم به کار بسته شده است. سایت معتبر Stack overflow این زبان برنامه نویسی را یکی از محبوب ترین زبان ها در دو سال گذشته اعلام کرده است.

پایتون سومین و یکی از قوی ترین زبان ها در جهت توسعه نرم افزار های تحت وب و خودکارسازی آن ها است. امروزه در دانشکده های مثل اکسفورد بجای سی پلاس، سی شارپ و جاوا اسکرایپت زبان برنامه نویسی پایتون را به دانشجویان می آموزند. این خود بیانگر ارزش بالای پایتون است.

این زبان open source است و همین مسئله سبب ایجاد یک دایرکتوری کامل در زمینه پایتون شده است. پایتون بسیار سریع به سوی آینده حرکت می کند و استراتژیست های RahatBin به این موضوع آگاه هستند. طراحی سایت خود را با پایتون امتحان کنید و از ویژگی ها و سرعت بالای آن لذت ببرید.

 پایتون سریعترین توسعه

فرض کنید، شما طراحی یک سایت را با زبان PHP انجام می دهید، ناگهان در آخر کار به نظرتان می آید لازم است، یک ویژگی به سایت بیفزاید.

اگر در برنامه نویسی پایتون برای اینکار پنج خط کد بنویسید، مطمئنا در PHP این مقدار چیزی حدود پانصد خط خواهد شد. پایتون گسترش برنامه های تحت وب و طراحی سایت را سریعتر از سایر برنامه ها امکان پذیر می کند.

تمام این ویژگی ها پایتون را برای شرایط اینترنت ایران مناسب کرده است. در صورتی که قالب های وردپرس به این زبان بازنویسی شوند کد آن ها تا صد برابر سبکتر می شود، هر چه کد نویسی سایت نیز سبک تر باشد، سریعتر لود می شود. در راحت کد مجموعه ای از متخصصین زبان های برنامه نویسی را برای بازنویسی و طراحی سبک ترین سایت ها در کنار هم چیده ایم.

با پایتون هر آنچه مد نظر شما باشد را می سازیم فرقی ندارد یک سایت باشد یا اپلیکیشن.

معایب پایتون

هر گلی در عین زیبایی خار نیز دارد. بزرگترین عیب پایتون کند بودن اجرای دستورات آن است که با توجه به سبکتر شدن کد نویسی هیچ تاثیری بر سرعت لود شدن صفحات در طراحی سایت و نرم افزارهای تحت وب ندارد.

از دیگر معایب برنامه نویسی پایتون می توان به هزینه بالای کد نویسی و نگهداری آن اشاره کرد که این مسئله با توجه به کاربردی تر و قوی تر بودن نتیجه قابل چشم پوشی  است. برنامه نویسی پایتون به اندازه مطلب در انجام محاسبات دقیق نیست و برای نوشتن برنامه های که در آن محاسبات سنگین علمی مد نظر باشد کارآمد نخواهد بود.

اما در مواردی که یک پایگاه داده گسترده نیاز باشد، هیچ زبانی به اندازه پایتون پاسخگو نخواهد بود. شاید بسیار شگفت انگیز باشد که برنامه های تحت وب محبوبی مثل یوتیوب، کورا، اینستاگرام، ردیت و دراپ باکس همگی بر اساس پایتون نوشته شده باشند.

ما در RahatBin برای طراحی بسیاری از اپلیکیشن سایت ها از برنامه نویسی پایتون استفاده می کنیم و بیشتر کاربران از این انتخاب راضی بوده اند.

طراحی سایت به زبان برنامه نویسی پایتون

You May Also Like

دیدگاهتان را بنویسید