طراحی لوگو و نام تجاری

طراحی لوگو و علامت تجاری شروع یک ماجراجویی تازه

در این دوره و زمانه شنیدن خبر راه اندازی کسب‌وکار جدید بین دوستان و آشنایان اتفاق عجیبی نیست. معمولا بعد از چند سال گرفتن حقوق کارمندی به این نتیجه می‌رسیم که این قصه پایان مورد علاقه ما را ندارد. همین جاست که یک شبه فکر راه‌اندازی یک استارتاپ جدید به سرمان می‌زند و شب و روزمان را پر می‌کند.

احتمالا تصمیممان را که بگیریم باید تا مدت‌ها با گل گاو زبان و عرقیجات آرامبخش استرس شروع یک کار جدید را کنترل کنیم. ولی قدم اول چیست؟ در میان این همه کسب‌وکار جدید کدام‌ها می‌مانند و کدام ‌ها می‌روند؟ در این مقاله قدم اول این گام بزرگ برای مستقل شدن، یعنی طراحی لوگو و علامت تجاری برند را بررسی می‌کنیم.

چرا باید به سراغ راهنمای اسم برند برویم؟

طراحی نام و علامت تجاری کار ساده‌ای نیست. اگر مبتدی باشیم احتمالا به یک کتاب راهنمای انتخاب اسم برای شرکت‌ها مراجعه می‌کنیم (تازه اگر چنین کتابی موجود باشد!) و بعد با انتخاب یک نام بزرگ و اصیل ایرانی دربرابر شرکت‌های رقیب خودی نشان می‌هیم.

ولی حقیقت این است که ما در این مرحله به یک راهنمای انتخاب اسم برند احتیاج داریم. این اسم باید:

• ساده باشد.

• در ذهن بماند.

• به خدماتی که ارائه می‌دهیم مربوط باشد.

• منحصربه‌فرد باشد.

• به مشتری سرنخ بدهد.

برای طراحی نام و علامت تجاری به این نکات دقت کنید

بعد از انتخاب یک اسم خوب برای برند، نوبت به طراحی لوگو می‌رسد.

شاید ترجیح بدهید طراحی نام و علامت تجاریتان را به نزدیک‌ترین شرکت و دوست گرافیستتان بسپارید. ولی یادتان باشد که لوگوی شرکت شما در واقع شناسنامه‌ی برند شماست و باید برای طراحی‌اش حسابی وقت بگذارید. یک لوگو باید:

• از نام برند الهام گرفته باشد.

• برای انتخاب رنگش حسابی فکر شده باشد.

• خاص و منحصر به فرد باشد.

• با گذشت زمان نیاز به تغییر نداشته باشد.

• جذابیت بصری داشته باشد.

هزینه طراحی لوگو و نام تجاری

هزینه طراحی لوگو و نام تجاری بستگی به نوع لوگو دارد و برای هر کسب و کار متفاوت است. شما میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید یا درخواست خود را برای ما بفرستید تا با توجه به نیاز شما هزینه طراحی لوگو را برای شما مشخص کنیم.

مشاوره تخخصی طراحی لوگو همراه با هزینه طراحی لوگو

شما برای انتخاب نام فرزندتان چه مراحلی را طی کرده‌اید؟ احتمالا اول کلی فکر کرده‌اید بعد با بزرگ‌ترها مشورت کرده‌اید و …. طراحی نام و علامت تجاری حرفه‌ای هم دست کمی از انتخاب نام فرزند ندارد و نمی‌توانید آن را دست هرکسی بسپارید.

راحت کد همان متخصصی است که کسب‌وکارهای نوپا می‌توانند با استفاده از خدمات نام تجاری‌ و راهنمای انتخاب اسم برندی که ارائه می‌دهد، به راحتی آب خوردن یک نام و لوگوی حرفه‌ای داشته باشند.

اما یادتان باشد که به‌ جز طراحی لوگو و علامت تجاری باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارید تا به یک کسب‌وکار موفق تبدیل شوید.