با سئو اوضاع کسب‌ و کارتان را از این رو به آن رو کنید

در دورانی زندگی می‌کنیم که موتورهای جستجو پادشاهی می‌کنند. درواقع این روزها کاربران بیشتر سوال‌هایشان را از موتورهای جستجو به‌خصوص گوگل می‌پرسند و نیازها و خواسته‌هایشان را از بین سایت‌های پیشنهادی گوگل رفع می‌کنند.

البته موتورهای جستجو هم عزت و آبروی امروزشان را آسان به‌دست نیاورده‌اند. موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا کاربران را از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها به هدف‌شان برسانند و همین باعث شده مردم اعتماد و اتکای زیادی بهشان داشته باشند.

شما هم اگر کسب و کاری دارید یا خدماتی ارائه می‌دهید بهتر است به‌فکر بهینه‌سازی سایت‌تان برای موتورهای جستجو یا همان سئو باشید. اینطوری هم بهتر دیده می‌شوید و هم فروش بیشتری خواهید داشت.

اما سئو چیست و چرا باید سایت را سئو کرد؟ اگر تا انتها همراه ما باشید به جواب سوال‌هایتان می‌رسید.

چرا باید سایت را سئو کرد؟

هدف از راه‌اندازی سایت چیست؟ بدون شک هدف از راه‌اندازی یک سایت، دیده شدن خدمات، محصول یا مطالب آموزشی و… است. در این روزگار شلوغی که تبلیغ‌ها هم دیگر چندان به‌چشم نمی‌آیند سئو بهترین راه برای دیده شدن سایت شما است.

بررسی‌های گوگل نشان می‌دهد کاربران نهایتا روی 5 نتیجه‌ی اول گوگل کلیک می‌کنند. بگذارید دقیق‌تر بهتان بگوییم؛ 60درصد کاربران فقط روی 3 نتیجه‌ی اول کلیک می‌کنند و 37درصد فقط همان نتیجه‌ی اول را مورد توجه قرار می‌دهند. درنتیجه شما فقط و فقط با به‌کار بستن اصول سئو می‌توانید به چنین جایگاهی برسید.

سئو و بهینه سازی موتور جستجو به ارتقای تجربه‌ی کاربری کمک می‌کند. درواقع اینطوری محیط سایت برای کاربران کاربردی‌تر می‌شود و همین کمک می‌کند بازدید کننده‌ها زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

سئو به دیده شدن سایت و درنهایت محصول‌تان کمک زیادی می‌کند. 3 میلیارد نفر در دنیا از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنند. کاربران محتواهای خوب و کاربردی را در این شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک می‌گذارند. همین باعث می‌شود سایت‌تان در شبکه‌هایی مثل فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و… دیده شود.

سئو به افزایش تدریجی و بلندمدت ترافیک سایت‌ها منجر می‌شود. اگر از بهینه سازی موتور جستجو کمک بگیرید به‌مرور زمان تغییرات را حس می‌کنید. مشتریان‌تان کم‌کم بیشتر می‌شوند و حضور کاربران را کاملا حس خواهید کرد.

اگر می‌خواهید بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشید باید دست روی سئو بگذارید.

سئو به کسب و کارتان اعتبار می‌دهد. محتوای خوب و کاربردی در اختیار مخاطب قرار دهید و به‌مرور زمان پاداشش را بگیرید. اینطوری هم مهارت‌ها و توانایی‌هایتان ثابت می‌شود و هم صورت خوبی از شما نزد کاربران ثبت می‌شود.

فواید سئو برای بهبود کسب و کارها

همان‌طور که گفتیم همیشه 2 میلیارد کاربر فعال در اینترنت مشغول هستند و در هر ثانیه چهل‌هزار سرچ در اینترنت انجام می‌دهند. تعداد کل سرچ‌های انجام شده در هر روز به عدد عجیب 3.5 میلیارد می‌رسد.

درواقع هرکسی با خواندن یا شنیدن این عددها گیج و هیجان زده می‌شود. ولی ما ازتان می‌خواهیم به‌جای تعجب به فکر استفاده از این پتانسیل ایجاد شده باشید و سهم خودتان را از این موقعیت بردارید.

درواقع شما حالا دقیقا می‌دانید سئو چیست و با سئوی سایت‌تان می‌توانید محصول و خدمات‌تان را با کم‌ترین هزینه برای همیشه ماندگار کنید.

افزایش هدفمند ترافیک سایت

target-audience0

کافی است کاربران در سایت شما به جواب سوال‌هایشان برسند و خدماتی که می‌خواهند را دریافت کنند؛ آن‌وقت است که تحت هیچ شرایطی محتوای ارزشمند و کاربردی‌تان را ازدست نمی‌دهند.

کم کردن هزینه ها

budget

با سرمایه گذاری روی سئو دیگر نیاز نیست هزینه‌های سرسام‌آوری برای تبلیغات بپردازید. سئو شما را از کارهای عجیب و غریب و تبلیغ‌های مداوم بی‌نیاز می‌کند.

افزایش آگاهی کاربران

brand-awareness

شما با استفاده از تکنیک‌های سئو می‌توانید دانش کاربران را درمورد موضوع‌های مرتبط بیشتر کنید.

فعالیت شبانه روز سئو

schedule

کافی است سئوی سایت را کلید بزنید و برای به‌ثمر رسیدنش تلاش کنید. از این‌جا به‌بعد دیگر خودش به‌صورت شبانه‌روزی برایتان کار می‌کند و برای رساندن سایت شما به‌هدف و بهتر شدن، تلاش می‌کند.

رقابت با رقبا

competition

61 درصد از صاحبان مشاغل می‌گویند استفاده از بهینه سازی موتور جستجو در اولویت کارها و برنامه‌هایشان است.

بنابراین شما نیز با به‌کار بستن سئو و کمک گرفتن از تیم‌های سئوی کاربلدی مثل تیم راحت‌بین می‌توانید با مهم‌ترین رقیب‌هایتان رقابت کنید و حتی برنده شوید.

جلب اعتماد کاربران

high-five

بازدید کننده‌ها به گوگل و سایر موتورهای جستجو اعتماد دارند و نیازهایشان را به‌کمک این‌ها رفع می‌کنند. شما با کمک سئو می‌توانید از این اعتماد به‌نفع خودتان استفاده کنید. سئوی اصولی و درست شما را در رتبه‌های بالای گوگل قرار می‌دهد و همین باعث می‌شود اعتماد کاربران بهتان جلب شود.

تصاحب بازارهای جدید

nyse

سئو به شما کمک می‌کند تا وارد دریای بی‌انتهای فروش خدمات، محصولات و… شوید. درواقع شما می‌توانید بعد از مدتی و با بیشتر شناخته شدن سایت‌تان، خدمات جدید اضافه کنید و کلمه کلیدی‌های جدیدی را پوشش دهید. اینطوری که پیش بروید زمینه‌ی کاری‌تان گسترش پیدا می‌کند و روزبه‌روز به سود بیشتری می‌رسید.

پایبند شدن کاربران

retention

همان‌طور که بهتان گفتیم سئو با کاربردی کردن محیط کاربری سایت، تولید محتوای ارزشمند و دست‌اول، افزایش دانش بازدید کننده‌ها و… باعث می‌شود کاربران دوست داشته باشند زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند، به قسمت‌های مختلف سر بزنند، مطالب بیشتری بخوانند و از تمام خدمات و محصولات‌تان بازدید کنند. همه‌ی این‌ها به فروش بهتر و درنتیجه سوددهی بیشتر منجر خواهد شد.

با ارزش شدن کسب و کار

elite

شاید الان به فروش کسب و کارتان فکر نکنید ولی اگر مدتی بگذرد و با بهینه سازی برای موتور جستجو، سایت و محصول‌تان جان بگیرد متوجه منظور ما می‌شوید.

به‌مرور زمان کسب و کار شما شناخته و ارزشمند می‌شود تاحدی که عده‌ای حاضر هستند کل سایت و کسب و کارتان را به قیمت خوبی بخرند. بنابراین خدمات و محصولات شما کم‌کم به برند جذاب و شناخته‌شده‌ای تبدیل می‌شود که عده‌ای حاضر هستند برای به‌دست آوردنش با شما پای معامله بنشینند.

سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization است و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو معنی می‌شود. البته این ساده‌ترین تعریفی است که می‌توانیم برای عبارت سئو استفاده کنیم.

خیلی‌ها فکر می‌کنند سئو درنهایت فقط به افزایش رتبه و ترافیک منجر می‌شود و هدف نهایی بهینه سازی موتور جستجو همین است. اما واقعیت این است که سئو بیشتر از هر چیزی به بهینه سازی سایت برای کاربران می‌پردازد و می‌خواهد بهترین‌ها و کامل‌ترین‌ها را دراختیار بازدید کننده‌ها قرار دهد.

درواقع سئو فرایند طولانی مدتی است که درنهایت اگر درست اجرا شود سایت شما را نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو محبوب می‌کند و جزو رتبه‌ها و جستجوهای برتر قرارتان می‌دهد.

مردم در همه جای دنیا بیشتر از همه از گوگل برای رسیدن به هدف‌هایشان استفاده می‌کنند و درنتیجه ما هم سعی می‌کنیم ملاک‌های رتبه‌بندی گوگل را درنظر بگیریم و درموردشان توضیح دهیم.

گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها و بهینه سازی موتور جستجو 200 عامل مختلف را درنظر می‌گیرد. بعضی از الگوریتم‌ها و عوامل مشخص و تعریف شده هستند و بعضی‌شان را سئوکارهای حرفه‌ای خودشان پیدا می‌کنند و مورد استفاده قرار می‌دهند.

سئوی سایت را برون سپاری کنیم؟

اگر تازه‌کار هستید، سرمایه‌ی کافی برای استخدام سئوکار تمام‌وقت ندارید، دل‌تان می‌خواهد با رقیبان قدر رقابت کنید و درنهایت امیدتان از همه جا ناامید شده می‌توانید سئوی سایت‌تان را برون سپاری کنید و از تیم‌های قوی و کاربلدی مثل تیم سئوی راحت‌بین کمک بگیرید.

هزینه‌ی چنین کاری درنهایت دو تا سه ماه اول شاید برایتان کمی سنگین باشد ولی به‌مرور زمان اثراتش را می‌بینید و در بازه‌ی شش تا دوازده ماه به هدفی که می‌خواهید می‌رسید.

تیم راحت‌بین با به‌کار بستن تکنیک‌های بهینه سازی موتور جستجو بهتان کمک می‌کند از 40000 سرچ درهر ثانیه که در گوگل و… انجام می‌شود سهم قابل توجه خودتان را داشته باشید.

سئو چه انواعی دارد؟

حالا دیگر تقریبا می‌دانید سئو چیست ولی شاید این سوال برایتان پیش بیاید که راه‌های میانبری هم برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد؟ اصلا می‌توان موتورهای جستجو را دور زد؟ بر این اساس چه انواعی از سئو وجود دارد؟

سئو کلاه خاکستری؛ فقط حرفه‌ای‌ها نزدیک شوند

Gray_hat_seo

سئو به شما کمک می‌کند تا وارد دریای بی‌انتهای فروش خدمات، محصولات و… شوید. درواقع شما می‌توانید بعد از مدتی و با بیشتر شناخته شدن سایت‌تان، خدمات جدید اضافه کنید و کلمه کلیدی‌های جدیدی را پوشش دهید. اینطوری که پیش بروید زمینه‌ی کاری‌تان گسترش پیدا می‌کند و روزبه‌روز به سود بیشتری می‌رسید.

سئو کلاه سیاه؛ تا ثریا می‌رود دیوار کج

black-hat_seo

بار کج به مقصد نمی‌رسد؛ یا از دره به پایین پرت می‌شود یا با سر به در و دیوار برخورد می‌کند. بعضی از سایت‌ها و سئوکارها سعی می‌کنند از تکنیک‌های فریب استفاده کنند، ضعف موتورهای جستجو را هدف قرار دهند و بدون رضایت کاربران پیش بروند. این‌ها دیر یا زود به دام گوگل و… می‌افتند و تنبیه سختی در انتظارشان است.

سئو کلاه سفید یا همان صراط مستقیم سئو کارها

white_hat_seo00

سئو کارهای دقیق و حرفه‌ای تمام قوانین و اصول مربوط به موتورهای جستجو را رعایت می‌کنند و بااستفاده از تکنیک‌های درست، قدم‌به‌قدم به رضایت مشتریان‌شان نزدیک می‌شوند.

3 مرحله اصلی سئو سایت در راحت کد

بهتر است همین ابتدای راه تکلیف را روشن کنیم. سئو سروکاری با تبلیغات یا بازاریابی مستقیم ندارد. سئوکارها و تیم‌های سئو مسیر خودشان را می‌روند و با به‌کار بستن روش‌های مختلف به‌مرور زمان سایت شما را به رتبه‌های بالای موتورهای جستجو می‌رسانند.

فعالیت های سئو در تیم سئو راحت کد به سه دسته کلی تقسیم می‌شود.

فعالیت‌های off-page

keyword

برای بهینه سازی موتور جستجو باید ارتباط سایت‌تان با بیرون هم حفظ شود. برای رسیدن به این هدف اعضای تیم سئو راحت‌بین چه می‌کنند؟

• زمینه‌ی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کنیم.

• به کامنت مارکتینگ می‌پردازیم.

• بک لینک خریداری می‌کنیم.

رپورتاژ آگهی می‌نویسیم.

• روی فروم‌های تخصصی تمرکز می‌کنیم.

فعالیت‌های on-page

software-development

اگر قرار باشد سایت‌تان سری بین سرها دربیاورد باید محتوای ارزشمند، دست اول و کاربردی داشته باشد. درواقع محتواها دست راست فرایند بهینه سازی موتور جستجو هستند و بدون آن‌ها باید با رتبه‌های بالا و رسیدن به اهداف سئو خداحافظی کنید.

تیم راحت‌بین برای پیش‌برد بخش on-page دست به چه کارهایی می‌زند؟

• کلمه کلیدی‌های ارزشمند و مرتبط را شناسایی می‌کنیم.

• به آنالیز رقیبان می‌پردازیم.

• استراتژی محتوایی برای سایت تدوین می‌کنیم.

تولید محتوای ارزشمند را در دستور کارشان قرار می‌دهیم.

• به برچسب گذاری و دسته‌بندی در سایت می‌پردازیم.

• لینک سازی داخلی انجام می‌دهیم.

فعالیت‌های تکنیکال

optimizing

شما قبل از هرچیز به یک سایت استاندارد با بستری حرفه‌ای و قدرتمند نیاز دارید تا بتوانید به مسیرتان ادامه دهید و کاربران و مشتری‌های بالقوه را با محصول یا خدمات‌تان آشنا کنید. تیم سئو راحت کد برای فراهم کردن زیرساخت‌ها، فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهد:

• استانداردهای کدنویسی را رعایت می‌کنیم.

• اصول سئو را در طراحی سایت به‌کار می‌بریم.

• از نشانه‌ گذاری‌های استاندارد استفاده می‌کنیم.

• سرعت سایت را بهینه سازی می‌کنیم.

• به‌دنبال طراحی نسخه‌ها‌ی ریسپانسیو سایت هستیم. منظور از نسخه‌های ریسپانسیو نسخه‌هایی است که با انواع دستگاه‌ها مثل موبایل، تبلت و… سازگار باشند.

مشاوره تخصصی سئو انواع سایت

اگر کسب و کاری راه انداخته‌اید یا می‌خواهید در سایت‌تان خدمات و مطالب خاصی ارائه کنید بهتر است قبل از هرچیز بدانید سئو چیست و چه مزایایی نصیب‌تان می‌کند؟

در این مقاله به‌طور کامل درمورد سئو توضیح دادیم و گفتیم برای دیده شدن خدمات و محصولات‌تان باید سایت‌تان را به صفحه‌ی اول و رتبه‌های بالای موتورهای جستجو برسانید.

این‌ هدف با به‌کار بستن اصول سئو و بهینه سازی موتور جستجو میسر می‌شود.

البته قرار نیست هرکسی متخصص سئو باشد و از پیچیدگی‌های این فرایند سردر بیاورد. بلکه شما می‌توانید از تیم‌های حرفه‌ای مثل تیم سئوی راحت‌بین کمک بگیرید و سئوی سایت‌تان را باخیال راحت بهشان واگذار کنید.

دراین صورت با یک تیر چند نشان می‌زنید؛ ترافیک سایت‌تان را بالا می‌برید، اعتماد کاربران را جلب می‌کنید و درنهایت خدمات و محصول‌تان را می‌فروشید. تیم راحت‌بین در این مسیر کنار شما است و روزهای پرسودی را برایتان آروز می‌کند.

پس درنگ نکنید و با ما تماس بگیرید . اگر هم الان فرصت ندارید در پایین همین صفحه در فرم تماس شماره تماس و در خواست خود را ارسال کنید و یا با سامانه پیامکی ما در ارتباط باشید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

مشاوره رایگان سئو سایت

برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش سئو خود کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم تماس را تکمیل نمایید و یا عدد 2 را به شماره 1000206405 پیامک کنید تا کارشناسان ما در اولین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

تهران، ولی‌عصر، نبش زعفرانیه، مجتمع تجاری اداری زعفرانیه، طبقه چهارم واحد 19

ایمیل:

info@rahatcode.com

تماس:

021-91001887