چگونه با طراحی سایت استاتیک به کسب‌وکارمان رونق بدهیم؟

طراحی سایت استاتیک

مدتهاست که پای اینترنت به زندگی همه‌ی ما باز شده است تا جایی که برای انجام هر کاری دست به دامن آن می‌شویم. یکی از این استفاده‌ها کمک گرفتن از اینترنت برای رونق کسب‌وکارهاست!

طراحی سایت استاتیک یا داینامیک به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکارتان را وارد دنیای دیجیتال کنید و از این طریق خود را به مشتری و مخاطبان بیشتری بشناسانید تا فروش و درآمد بیشتری داشته باشید.

ما در این مطلب کوتاه قرار است برایتان از طراحی سایت استاتیک و مزایای آن بگوییم.

طراحی سایت استاتیک چگونه است؟

حتماً می‌دانید که طراحی سایت به دو صورت استاتیک (ایستا) و داینامیک (پویا) انجام می‌شود. سایت استاتیک، سایت ساده‌ای است که برای به‌روز نگه‌داشتن آن نیاز است به طراحی وب و برنامه‌نویسی مسلط باشید. برخلاف سایت‌های داینامیک که آپدیت کردنشان بسیار ساده‌تر است!

در سایت استاتیک فارغ از اینکه کاربر چه عملیاتی انجام می‌دهد محتوای یکسانی به همه‌ی کاربران نشان داده می‌شود.

این وبسایت‌ها اغلب با زبان نشانه‌گذاری و پایه‌ای HTML طراحی می‌شوند. اکثر این وبسایت‌ها اوایل دهه‌ی 1990 میلادی و با این زبان طراحی شده‌اند. CSS هم زبان دیگری است که برای طراحی سایت استاتیک از آن استفاده می‌شود. با استفاده از این دو زبان می‌توانید طرح‌های ساده و صفحات استاتیک ایجاد کنید.

طراحی سایت استاتیک برای چه کارهایی مناسب است؟

سایت استاتیک مثل مجله یک طرح استاندارد و تعداد صفحات مشخصی دارد، درست مثل یک PDF! اما به جای فایل ‌PDF، مطالب و تصاویر در یک وب‌سایت قرار دارد. برای تغییر ظاهر سایت استاتیک لازم است کار را به برنامه‌نویس بسپارید.

هر چند این حرف به این معنی نیست که در سایت استاتیک نمی‌توانید عکس و فیلم آپلود کنید. البته که امکان آپلود فیلم و عکس وجود دارد اما این کار را فقط طراح سایت می‌تواند انجام دهد.

در واقع وبسایت استاتیک شبیه یک صفحه‌ی پرینت‌شده است. بنابراین اگر قصد طراحی سایتی را دارید که تعداد صفحاتش کم است و نیازی به تعامل با مخاطبان فراوانی ندارد مثلاً می‌خواهید برای نمایش پورتفیلوی‌تان سایتی طراحی کنید، طراحی سایت استاتیک انتخاب بسیار خوبی است.

مزایای طراحی سایت استاتیک چیست؟

با وجود اینکه طراحی سایت استاتیک یک تکنولوژی قدیمی است اما همچنان مزایای خودش را دارد، از جمله اینکه:

1) طراحی آسان:

برای طراحی سایت استاتیک نیازی نیست که مهارت‌های برنامه‌نویسی خاصی را بلد باشید بلکه فقط نیاز دارید که HTML و CSS را یاد بگیرید.

2) بارگذاری سریع:

از آنجا که سایت استاتیک محتوای یکسانی را برای هر کاربر می‌فرستد سرعت لودشان سریع‌تر از سایت‌های داینامیک است. فایل‌ها سنگین نیستند، زبان برنامه‌نویسی HTML و CSS ساده‌تر خوانده می‌شود و خروجی حاصل روی مرورگر نشان داده می‌شود.

3) ارتباط مستقیم با سرور:

در سایت استاتیک برای نشان دادن محتوا به بازدیدکننده نیازی به مراجعه به دیتابیس وجود ندارد چراکه سایت اطلاعات را مستقیماً از سرور دریافت می‌کند.

4) انعطاف‌پذیری:

تغییر محتوای وبسایت‌های استاتیک چندان سخت نیست. شما به‌عنوان مدیر سایت (administrator) با تغییر چند کد در فایل HTML می‌توانید چیدمان وب‌سایتتان را تغییر دهید.

با راحت کد راحت دیده شوید

همان‌طور که گفتیم طراحی سایت استاتیک یک تکنولوژی قدیمی است که همچنان طرفدار دارد و برای برخی کارها بسیار مفید و کاربردی است! بنابراین اگر به فکر طراحی چنین سایتی هستید می‌توانید کار را به تیم راحت کد بسپارید تا به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید

ارسال درخواست مشاوره طراحی سایت

برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش طراحی سایت و اپلیکیشن خود کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم تماس را تکمیل نمایید و یا عدد 2 را به شماره 1000206405 پیامک کنید تا کارشناسان ما در اولین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

طراحی سایت راحت کد ضمانت سفارش سایت و اپلیکیشن در سراسر ایران را برای شما فراهم می آورد

آدرس:

تهران، ولی‌عصر، نبش زعفرانیه، مجتمع تجاری اداری زعفرانیه، طبقه چهارم واحد 19

ایمیل:

info@rahatcode.com

تماس:

021-22741533

تماس با ما