قالب وردپرس - راحت کد

قالب وردپرس و بایدها و نبایدها این بار از زبان راحت کد!

خیلی از کسانی که به تازگی وارد دنیای تجارت الکترونیک شده‌اند و به اصطلاح مبتدی هستند در مسیر تصمیم‌گیری برای طراحی سایت نسبت به انتخاب قالب حساسیت زیادی نشان می‌دهند. هر تازه‌کاری می‌داند که انتخاب صحیح قالب سایت تا چه اندازه مهم است. خصوصاً اگر برای طراحی سایتتان پلتفرمی چون ورپرس را انتخاب کرده باشید، در این صورت تصمیم‌گیری برای انتخاب قالب وردپرس هم به دغدغه‌ای بزرگ برای شما تبدیل خواهد شد. می‌پرسید چرا؟ ما به شما می‌گوییم!

وردپرس هزاران گزینه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در این میان هر قالب بهتر از قالب قبلی به نظر می‌رسد. وقتی گزینه‌های پیش رو زیاد باشد طبیعتاً با دیدن هر مورد این سؤال پررنگ‌تر می‌شود؛ کدام را انتخاب کنیم؟ در این مقاله از راحت کد قرار است با بررسی 7 تذکر مهم به این سؤال شما درباره‌ی نحوه انتخاب بهترین قالب برای وردپرس پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

قالب وردپرس - راحت کد

چرا توجه به انتخاب بهترین قالب وردپرس مهم است؟

انتخاب قالب بخش مهمی از طراحی سایت است و طبیعتاً باید اصول و قواعد خاص خودش را داشته باشد. بعضی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند قالب تنها مربوط به ظاهر سایت است، در حالی که شما موظفید پیش از اهمیت دادن به ظاهر وب‌سایت خود، فاکتورهای مهم و حیاتی دیگری را درباره‌ی انواع قالب‌ها چک کنید و بعد درباره ظاهر موردپسندتان تصمیم بگیرید. قالب وردپرس با توجه به نوع سایت ویژگی‌های خاص خودش را دارد. وردپرس این امکان را برای شما فراهم کرده تا با توجه به محتوای سایتتان قالب مناسبی انتخاب کنید، مثلاً قالب یک سایت فروشگاهی تفاوت‌هایی با قالب مناسب یک وبلاگ دارد که این تفاوت‌ها در نهایت به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کنند.

تعداد زیادی قالب وردپرس وجود دارد که با هزاران گزینه سفارشی و شخصی سازه شده ارائه می‌شوند؛ اما اگر این گزینه‌ها به درستی کدگذاری نشده باشند، می‌توانند استفاده از سایر افزونه‌های وردپرس را برای شما مشکل کنند. اگر خودتان دانش برنامه‌نویسی نداشته باشید قطعاً برای رفع این مشکل باید با پرداخت هزینه از یک برنامه‌نویس کمک بگیرید.

از سوی دیگر، برخی قالب‌های وردپرس در ظاهر واقعاً عالی به نظر می‌رسند اما به دلیل طراحی و کد نویسی سنگین در اجرا با مشکل روبرو می‌شوند. معمول‌ترین مشکل در چنین شرایطی کند شدن و پایین آمدن سرعت آپلود اطلاعات وب‌سایت شماست. کدام یک از کاربران فضای مجازی حاضرند بیش از چند ثانیه برای لود شدن محتوای یک سایت صبر کنند؟ در حال حاضر مخاطبان دیگر به وب‌سایت‌های کند اهمیت نمی‌دهد و از آن مهم‌تر گوگل در رتبه‌بندی خود عامل سرعت را هم لحاظ می‌کند. قطعاً یک وب‌سایت با سرعت پایین جایگاهی در صفحات اول گوگل ندارد.

به همین خاطر است که می‌گوییم نباید ظاهر قالب وردپرس را در اولویت قرار دهید، به عبارتی هرآنچه که می‌درخشد طلا نیست!

بیشتر بخوانید:

طراحی سایت با وردپرس آموزش جامع برای مبتدی‌ها!

قالب وردپرس - راحت کد

این هفت تذکر را در انتخاب قالب وردپرس جدی بگیرید!

برای ساده نگه داشتن فضا تلاش کنید

گاها می‌بینیم که در طراحی بعضی از قالب‌های وردپرس در استفاده از رنگ، طرح‌بندی‌های پیچیده، انیمیشن‌های پرزرق‌وبرق و غیره افراط شده است، شاید بعضی از این جزئیات در طراحی برای وب‌سایت شما نیاز باشد اما قطعاً به تمامی آن‌ها نیاز ندارید! شاید لازم باشد به این جمله بی‌نظیر از داوینچی رجوع کنیم: سادگی غایت پیچیدگی است.

در انتخاب قالب وردپرس تا جایی که امکان دارد به دنبال یک طراحی ساده باشید. یک قالب خوب باید از وب‌سایت شما در رسیدن به هدفتان حمایت کند اما این به معنای شلوغی و آشفتگی در طراحی نیست، قالب خوب، قالبی است که در عین سادگی، تجربه کاربری خوبی ارائه دهد و با محتواهای غیرضروری از سرعت وب‌سایت شما کم نکند.

قالب وردپرس - راحت کد

پشتیبانی قالب وردپرس از طراحی سایت رسپانسیو اختیاری نیست!

شاید تا چند سال پیش توجه به طراحی رسپانسیو آن‌قدرها مهم نبود اما حالا که اکثر کاربران فضای مجازی به جای استفاده از لب تاب یا کامپیوتر، با استفاده از گوشی موبایل یا تبلتشان از خدمات وب‌سایت‌ها بهره می‌برند باید در انتخاب قالب وردپرس به این موضوع توجه داشت که قالب منتخب شما از طراحی سایت رسپانسیو پشتیبانی کند!

حالت رسپانسیو یا واکنش گرا در طراحی سایت به معنای قابلیت هماهنگ شدن وب‌سایت با صفحات گوشی موبایل است. بهترین قالب برای وب‌سایت شما آن قالبی است که به خوبی با صفحات گوشی موبایل، تبلت و صفحه نمایش لب تاب سازگار شود.

 سازگاری با مرورگرها را مدنظر قرار دهید

برای ارائه یک تجربه کاربری خوب و بهینه‌سازی شده به مخاطبان در دستگاه‌های مختلف، باید مراقب مرورگرها نیز باشید. یک قالب وردپرس زمانی به انتخاب شما تبدیل می‌شود که بر روی همه مرورگرها قابل‌دسترس باشد زیرا بازدیدکننده سایت شما می‌تواند طبق عادت از هر مرورگری استفاده کند.

قالب وردپرس - راحت کد

پشتیبانی قالب وردپرس از افزونه‌ها مهم است

افزونه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مدیریت یک وب‌سایت شرکتی یا فروشگاهی هستند. اگر از وجود افزونه‌ها چشم‌پوشی کنیم در واقع می‌توان گفت تنها با یک وبلاگ شخصی روبرو هستیم تا یک سایت حرفه‌ای برای رقابت با برندهای مطرح! به همین دلیل مهم است قالب وردپرس شما از افزونه‌های مختلف پشتیبانی کند.

پشتیبانی قالب از زبان فارسی اهمیت دارد

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که باید حین انتخاب قالب در نظر بگیرید زبان است. طبیعتاً ما برای داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی یا شرکتی برای ارائه خدمات خود به مشتریان فارسی زبان نیازمند قالبی با زبان فارسی هستیم. اگر قالب منتخب شما از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند قطعاً در انتخاب آن اشتباه کرده‌اید.

به دنبال یک قالب سازگار با سئو باشید

سئو از مهم‌ترین فاکتورها برای رشد وب‌سایت شماست. به همین دلیل بر سازگار بودن قالب وردپرس با سئو تأکید داریم. تنها با رعایت اصول سئو می‌توانید در ردیف سایت‌های منتخب از نظر گوگل قرار بگیرید، حالا اگر قالب منتخب شما با سئو سایتتان سازگار نباشد قطعاً در مسیر رشد برای جذب مخاطبان بیشتر با شکست روبرو خواهید شد.

تعامل با مخاطبان از طریق نظرسنجی مهم است

داشتن قابلیت نظرسنجی و امتیاز دادن در سایت آخرین نکته ایست که در این مقاله برای انتخاب بهترین قالب وردپرس به آن می‌پردازیم. تعامل با مخاطبان بر سئو سایت اثرگذار است پس برای موفقیت در بازار تجارت الکترونیک باید از قالبی استفاده کنید که امکان نظرسنجی و امتیازدهی از جانب مخاطبان را به وب‌سایت شما اضافه کند.

کلام آخر
چیزی که وردپرس را متمایز کرده است انعطاف‌پذیری این پلتفرم در تغییر قالب‌هاست، البته که امیدواریم با اطلاعات موجود در این مقاله دیگر برای انتخاب بهترین قالب وردپرس دچار اشتباه نشوید. همچنین اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت و انتخاب قالب وردپرس هستید می‌توانید با همکاران ما در تیم مشاوره و پشتیبانی راحت کد تماس بگیرید.

tel:021-91001887

قالب وردپرس و بایدها و نبایدها این بار از زبان راحت کد!

You May Also Like