دیجیتال مارکتینگ - راحت کد

دیجیتال مارکتینگ - راحت کد

دیجیتال مارکتینگ چیست و 4 مزیت بازاریابی دیجیتال

در حال حاضر بخش زیادی از خدمات موردنیاز مردم از طریق اینترنت فراهم می‌شود و این بیش از حد تصور شماست. هرروز بر تعداد کاربران فضای مجازی افزوده می‌شود و شما نمی‌توانید باور کنید که زندگی مردم بدون آنکه خودشان بدانند تا چه اندازه تحت تأثیر تبلیغات فضای مجازی قرار گرفته است. با این حساب هرروز بیشتر از روز گذشته با نام‌هایی چون دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی، مدیریت بازاریابی و تبلیغات اینترنتی روبرو می‌شویم؛ اما دیجیتال مارکتینگ چیست و به چه حوزه‌ای اطلاق می‌شود؟

سال‌هاست که با گسترش به کارگیری اینترنت توسط بزرگ‌سالان نحوه خرید مردم تغییر کرده است، بسیاری از مادرها و پدرها هم به جمع خریداران اینترنتی افزوده شده و حالا در جمع کاربران واقعی اینترنت دسته‌بندی می‌شوند. این مسئله یعنی بازاریابی آفلاین دیگر به اندازه گذشته مؤثر نیست.

بازاریابی به معنای کلمه راهی برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان در مکان و زمان مناسب است. امروز بازاریابی این‌طور معنا می‌شود: برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان در فضایی که بیشتر وقت می‌گذرانند؛ در اینترنت!

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به تمام تلاش‌های بازاریابی از طریق کانال‌های ارتباط آنلاین بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود؛ به عبارت دیگر بازاریابی دیجیتال به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که از طریق کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و اپلیکیشن‌های تلفن همراه ارائه می‌شود. بازاریابی اینترنتی روشی برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه است که از طریق آن می‌توان کالاها، خدمات و برندها را در ذهن مخاطبان تأیید کرد. با توضیحات ارائه شده حتماً متوجه شدید که چه کسانی مخاطب خدمات دیجیتال مارکتینگ هستند!

دیجیتال مارکتینگ - راحت کد

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا به نسبت تبلیغات فیزیکی و روش‌های سنتی بازاریابی به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و به طور مستقیم مشتریان بالقوه‌ که احتمال خرید محصول یا دریافت خدمات شما را دارند، هدف تبلیغات خود قرار دهید. علاوه بر این، این نوع از بازاریابی از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه تر از تبلیغات سنتی است و به شما این امکان را می‌دهد تا میزان بازدهی تبلیغات را بررسی کنید و در مسیر پربازده‌تری قدم بردارید.

4 مزیت دیجیتال مارکتیگ به نسبت بازاریابی سنتی

  1. در این روش فقط مشتریان بالقوه هدف تبلیغات هستند!

وقتی قرار است برای معرفی محصول یا خدماتتان از تبلیغات تلویزیونی، تبلیغ در مجله و یا چاپ بنر و بیلبورد استفاده کنید کنترل زیادی بر افرادی که آگهی شما را مشاهده می‌کنند نخواهید داشت. هرچند که می‌توان به نحوی جمعیت هدف را مورد بررسی قرار داد اما نمی‌توان بر روی آن کنترل خاصی داشت. برای مثال شما می‌توانید افرادی را که نسبت به یک مجله خاص علاقه‌مند هستند مورد بررسی قرار دهید و بعد برای تبلیغات تصمیم بگیرید؛ اما نمی‌توان گفت که نتایج این بررسی در جذب و مورد هدف قرار دادن مشتریان بالقوه تأثیرگذار است.

دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما می‌دهد که مخاطبان خاص خود را شناسایی کرده و هدف تبلیغات خود قرار دهید. به عنوان مثال، در بازاریابی اینترنتی می‌توان جامعه هدف را بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، یا رفتارها تغییر داد. از طرف دیگر، می‌توانید به کمک استراتژی‌های PPC و SEO برای ارائه تبلیغات خود تنها به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند هستند، استفاده کنید.

  1. بازاریابی دیجیتال مقرون‌به‌صرفه تر از روش‌های بازاریابی سنتی است

از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ در کسب‌وکار شما مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. در تبلیغات سنتی هزینه درخواست آگهی با توجه به بازده تبلیغات سنجیده نمی‌شود چراکه بررسی میزان بازده تبلیغات قابل‌پیگیری نیست؛ اما میزان هزینه تبلیغات در بازاریابی دیجیتال با توجه به بازدهی تبلیغ در کانال موردنظر شما تعیین می‌شود و این یعنی هزینه تبلیغات به روش اینترنتی بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از بازاریابی سنتی است.

علاوه بر این یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما می‌دهد که به طور مداوم با رصد میزان بازدهی از یک کانال به کانالی دیگر تغییر مسیر دهید و مطمئن شوید که هرگز پول خود را برای تبلیغات با بازدهی کم هدر نمی‌دهید. به طور کلی، دیجیتال مارکتینگ به نسبت بازاریابی دیجیتال راه‌حل مقرون‌به‌صرفه تری است و فرصت‌های منحصربه‌فردی را برای معرفی خدمات یا محصولتان در اختیار شما قرار می‌دهد تا مطمئن شوید که بیشترین سود را به دست می‌آورید.

  1. بازاریابی دیجیتال اجازه می‌دهد از رقبای خود پیشی بگیرید

اگر مدیریت یک کسب‌وکار کوچک و نوپا را برعهده دارید، احتمالاً رقابت با برندهای اصلی در حوزه‌ی خود که معمولاً نامشان را در تبلیغات تلویزیونی یا کمپین‌های سراسری بزرگ می‌شنوید، برایتان دشوار به نظر می‌رسد. خوشبختانه، این روزها با گسترش فضای مجازی و با وجود استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ فرصت‌های زیادی وجود دارد تا از طریق ابتکارات بازاریابی دیجیتال از رقبای بزرگ پیشی بگیرید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید با تشخیص کلمات کلیدی خاصی که مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند و تولید محتوای باکیفیت در رتبه‌بندی موتورهای جستجو جایگاه خوبی کسب کنید و نام برندتان را در کنار نام رقبای بزرگ در حوزه‌ی فعالیت خود ببینید.

  1. بازدهی دیجیتال مارکتینگ قابل‌اندازه‌گیری است

دیجیتال مارکتینگ می‌تواند دید جامع و کاملی از تمام معیارهایی که ممکن است برای شرکت شما مهم باشد، از جمله میزان اشتراک‌گذاری‌ها، تعداد بازدیدها، تعداد کلیک‌ها و مجموع زمان‌های سپری شده در صفحات وب‌سایت شما، ارائه دهد. این یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازاریابی دیجیتال است. این در حالی است که تبلیغات سنتی با وجود اینکه در طول سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته و شاید در مواردی خاص بسیار هم کارآمد بود است، قابلیت رصد و اندازه‌گیری میزان بازدهی را ندارد و این بزرگ‌ترین محدودیت آن است.

برخلاف اکثر تلاش‌های بازاریابی آفلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه می‌دهد تا نتایج دقیقی از بازدهی تبلیغاتشان را مشاهده کنند. اگر تا به حال تبلیغی در روزنامه قرار داده باشید، می‌دانید که تخمین کسانی که واقعاً به تبلیغات شما توجه کرده‌اند تا چه اندازه دشوار است. با دیجیتال مارکتینگ و با استفاده از نرم‌افزار تجزیه‌وتحلیل دیجیتال موجود در پلتفرم‌های بازاریابی می‌توانید تعداد دقیق افرادی را که در زمان تبلیغ از صفحه اصلی وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، مشاهده کنید.

دیجیتال مارکتینگ - راحت کد

خدمات ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ راحت کد شامل چیست؟

همکاران ما در تیم بازاریابی دیجیتال راحت کد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های بازاریابی در کشور با ارائه انواع خدمات حرفه‌ای طراحی سایت و اپلیکیشن، ثبت برند و طراحی لوگو، خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و سئو و ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی و کسب رضایت حداکثری از جانب مشتریان در چند سال گذشته کارنامه درخشانی برای مجموعه‌ی ما رقم زده‌اند.

اگر برای پیشرفت و رشد بیشتر در کسب‌وکار آنلاین خود نیازمند کمک یک تیم متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستید می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران ما گفتگو کنید. مشاوران ما با توجه به نیاز شما بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل را ارائه می‌دهند.

اگر علاقمندید بیشتر بخوانید:

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم!

دیجیتال مارکتینگ چیست و 4 مزیت بازاریابی دیجیتال

You May Also Like