طراحی سایت - راحت کد

طراحی سایت چیست و چگونه باید آن را به درستی انجام دهیم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که منظور از طراحی سایت چیست و چه تکنیک‌هایی در این فرایند وجود دارد؟

روزبه‌روز با رشد و پیشرفت تکنولوژی و گسترش هرچه بیشتر خدمات آنلاین شبکه کاربران اینترنتی نیز گسترده‌تر شده و رده‌های سنی بیشتری را دربرمی‌گیرد. تمامی ما در طول روز بارها و بارها از وب‌سایت‌های مختلفی از جمله وب‌سایت‌های آموزشی، اداری، فروشگاهی و … دیدن می‌کنیم و در خلال این بازدیدها قطعاً متوجه تفاوت ساختاری و نوع طراحی وب‌سایت‌های مختلف با یکدیگر شده‌ایم، گاهی اوقات از فضای کاربری یک وب‌سایت ناراضی بودیم و گاهی نوع چیدمان و طراحی آن را تحسین کردیم، اما سؤال اصلی اینجاست که اصلاً طراحی سایت چیست؟ با ما در ادامه این مقاله از راحت کد همراه باشید تا به بررسی پاسخ این سؤال بپردازیم.

طراحی و ساخت سایت در حقیقت فرایند برنامه‌ریزی، مفهوم‌سازی و چیدمان محتوا به صورت آنلاین است. بعضی‌ها طراحی وب‌سایت را با زیبایی ظاهری یک سایت اشتباه می‌گیرند، در صورتی که امروزه فرایند طراحی یک سایت چیزی فراتر از زیبایی ظاهری آن است و عملکرد کلی وب‌سایت را نیز شامل می‌شود.

اگر در حال حاضر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید و یا به هر دلیلی تمایل دارید از این به بعد فعالیت خود را در فضای وب گسترش دهید، حتماً میدانید که طراحی سایت حرفه‌ای تا چه اندازه بر عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند گوگل تأثیرگذار است. شما باید پیش از هر چیز با مفهوم طراحی و ساخت یک سایت به خوبی آشنا باشید تا بتوانید میان وب‌سایتی که خوب به نظر می‌رسد و وب‌سایتی که علاوه بر ظاهر خوب، به درستی کار می‌کند و رتبه بالایی در جستجو دریافت کرده است، تفاوت قائل شوید.

افراد با چه اهدافی اقدام به طراحی سایت می‌کنند؟

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم وب‌سایت‌ها انواع مختلفی دارند. بعضی از وب‌سایت‌ها با هدف فروش و بعضی دیگر تنها با هدف ایجاد یک پایگاه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند. با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه خواهید شد تعداد بسیار زیادی سایت تجاری، فروشگاهی، خبری، سرگرمی، آموزشی و … در حال فعالیت در این فضا هستند اما آیا رتبه جستجوی تمامی این سایت‌ها با یکدیگر برابر است؟

اهداف طراحی و ساخت سایت با توجه به زمینه فعالیت وب‌سایت‌ها کاملاً متفاوت است؛ اما چیزی که اهمیت دارد هدف از ساخت سایت نیست بلکه کیفیت طراحی آن است. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای فعالیت داشته باشید و با رعایت اصول طراحی سایت، بهینه‌سازی فضای کاربری و هدف‌گذاری سئو در لیست موفق‌ترین وب‌سایت‌ها اطلاعات و خدمات موردنظرتان را به مشتریان یا بازدیدکنندگان هدف خود نشان دهید. راحت کد می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند!

3 زیرمجموعه مهم در طراحی وب

طراحی گرافیک وب

ما عادت داریم به اینترنت به عنوان یک رسانه تصویری نگاه کنیم. این بخش از طراحی وب برای ایجاد جلوه‌های بصری وب‌سایت است؛ که تمام جلوه‌های بصری، از رنگ‌ها، فونت‌ها تا طرح کلی صفحات را شامل می‌شود. طراحی گرافیک وب‌سایت باید به نحوی باشد که بازدیدکننده با آن ارتباط برقرار کند.

طراحی رابط کاربری

دومین زیرمجموعه‌ی مهم طراحی رابط کاربری است که از آن به عنوان یکی از اساسی‌ترین مفاهیم طراحی سایت و اپلیکیشن یاد می‌شود. طراحی این بخش شامل طراحی هر بخشی است که به عنوان واسطه بین کاربر و سیستم عمل می‌کند. ایده اصلی در طراحی این بخش این است که یک رابط کاربری ساده، شهودی و سازگار با ویژگی‌های مخاطب هدف ارائه شود.

طراحی تجربه کاربری

این بخش شامل طراحی هرآن چیزی است که تعامل مخاطب با شما و کسب و کارتان را افزایش دهد. یک متخصص طراحی وب وظیفه دارد برای ایجاد یک ارتباط واقعی با مخاطب تلاش کند، به این معنی که نیازهای کاربر را از پیش شناسایی کرده و حین طراحی سایت به دنبال راه‌هایی برای پاسخ به این نیازها باشد.

طراحی سایت - راحت کد

یک طراح سایت باید:

  • به زبان‌های برنامه‌نویسی مربوط به وب مسلط باشد.
  • به نرم‌افزارهای گرافیکی تسلط کافی داشته باشد.
  • با اینترنت و مفاهیم وب آشنا باشد.
  • توانایی و دانش خود را در حوزه وب به‌روزرسانی کند.
  • خلاق و ایده پرداز خوبی باشد.

ابزار طراحی سایت چیست؟

طبیعتاً برای طراحی وب‌سایت اول از هر چیز به یک لب تاب یا PC با سرعت بالا احتیاج دارید، اما اگر تصور می‌کنید داشتن همین یک مورد برای طراحی سایت کافیست سخت در اشتباهید! داشتن یک کامپیوتر خوب با سرعت بالا بسیار مهم است اما از آن مهم‌تر داشتن شناخت و مهارت کافی برای برنامه‌نویسی است.

یک طراح سایت حرفه‌ای قادر است از زبان‌های برنامه‌نویسی و تکنولوژي‌های مختلفی مانند HTML، CSS، PHP یا هر زبان و تکنولوژی دیگری مربوط به طراحی سایت استفاده کند. متخصصان این حوزه معمولاً از کد HTML برای برنامه‌نویسی وب‌سایت‌ها و از CSS برای استانداردسازی زبان بصری استفاده می‌کنند. در نهایت هدف کلی این است که یک تجربه باکیفیت را به مخاطبان خود ارائه دهید و همچنین رتبه بالاتری در گوگل دریافت کنید.

طراحی سایت با راحت کد

اگر هیچ تخصصی در حوزه طراحی و ساخت سایت و اپلیکیشن ندارید بهتر است راه اندازه سایت خود را به یک تیم متخصص بسپارید. ما در راحت کد برای استارتاپ های نوپا شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم، کافیست طراحی سایت نوپای خود را به تیم طراحی وب‌سایت راحت کد بسپارید و دیگر هیچ نگرانی درباره برندینگ و سئو آن نداشته باشید.

ما در مجموعه راحت کد با هاستینگ (Hosting) و سئوی سایت، سرعت و جایگاه عالی سایت شما را تضمین می‌کنیم. در گروه ما مجموعه‌ای از بهترین گرافیست‌ها و کد نویسان همراه شما خواهند بود تا هر نوع سایتی را برای شما کد نویسی و طراحی کنند. همچنین شما می‌توانید از طریق لینک زیر نمونه کارهای طراحی سایت تیم راحت کد را با جزئیات مشاهده کنید.

نمونه کارهای طراحی سایت و اپلیکیشن راحت کد

طراحی سایت چیست و چگونه باید آن را به درستی انجام دهیم؟

You May Also Like