ویکس یا وردپرس - راحت کد
ویکس یا وردپرس - راحت کد

ویکس یا وردپرس ؟ بررسی نقاط ضعف و قوت WordPress و Wix

آیا قرار است به زودی وب‌سایت کاری خود را راه‌اندازی کنید اما برای انتخاب میان ویکس یا وردپرس تردید دارید؟ انتخاب سازنده وب‌سایت یک تصمیم مهم و حیاتی برای آینده کاری شما در بازار تجارت الکترونیک است، شما تنها نیستید، تقریباً هر مدیر مسئولی دوست دارد برای انتخاب میان این دو گزینه حساب شده عمل کند. ما اینجاییم تا در این مقاله از راحت کد به شما بگوییم در انتخاب میان ویکس و وردپرس کدام بهتر است؟

با وجود اینکه وردپرس شناخته‌شده‌ترین سازنده وب در جهان است اما تنها گزینه موجود نیست. اگر در انتخاب میان WordPress و Wix مانده‌اید این مقاله را تا انتها دنبال کنید، قرار است در ادامه این مقاله به برسی تفاوت میان ویکس و وردپرس بپزدازیم. ما این دو سازنده وب را از نظر:

  • تنوع قالب‌ها
  • سهولت در استفاده
  • قیمت‌گذاری
  • پشتیبانی مشتری
  • پلاگین ها و برنامه ها بررسی می‌کنیم.

ویکس یا وردپرس، تنوع قالب‌ها

وقتی قرار است دو سازنده وب‌سایت را با یکدیگر مقایسه کنیم یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن پرداخت مبحث تنوع قالب‌هاست. نباید فراموش کنید که با یک رسانه بصری روبرو هستید، هرچند که محتوای وب‌سایت شما تأثیر زیادی بر موفقیت کسب‌وکارتان در بازار تجارت آنلاین دارد اما چیزی که بیشتر اهمیت دارد شیوه طراحی آن است. طراحی سایت شما تأثیر قابل‌توجهی بر جلب نظر و رضایت مخاطبان دارد؛ 94 درصد برداشت‌های اولیه مخاطب نسبت به شما و کسب‌وکارتان با توجه به نوع طراحی وب‌سایتتان شکل می‌گیرد. در نتیجه باید مطمئن شوید سازنده وب‌سایت شما قالب‌هایی زیبا، حرفه‌ای و متناسب با سبک برند شما را ارائه می‌کند.

ویکس یا وردپرس - راحت کد

قالب‌های وردپرس

وردپرس برای طراحی وب‌سایت شما هزاران تم رایگان و غیر رایگان در نظر گرفته است که می‌توانید یکی را متناسب با وب‌سایت خود انتخاب کنید. وردپرس تقریباً برای هر سبک کار و هر نوع فعالیتی صدها تم مرتبط آماده کرده است، از وبلاگ و سرگرمی گرفته تا تجارت الکترونیک و غذا و نوشیدنی! قالب‌های وردپرس طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند که می‌توانید برای ایجاد یک سایت با ظاهری جذاب و دل‌نشین، متناسب با کسب‌وکار خود از آن‌ها استفاده کنید. همه تم‌های وردپرس چه رایگان و چه غیر رایگان در سبک خود به صورت حرفه‌ای و مدرن طراحی شده‌اند و هر کدام از آن‌ها گزینه‌ای عالی برای وب‌سایت شما هستند. گذشته از این اگر کارتان را با قالبی شروع کردید و بعدها متوجه شدید که به آن علاقه ندارید، همیشه راهی برای جایگزین کردن آن با قالبی جدید در وردپرس وجود دارد.

قالب‌های ویکس (Wix)

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها میان وردپرس و Wix قالب آن‌هاست. البته که ویکس هم به نوبه خود از نظر قالب تنوع خوبی دارد و بیش از 900 قالب برای کاربران خود آماده کرده است، اما چیزی که مدنظر ماست نوع طراحی قالب‌ها در وردپرس و ویکس است. قالب‌ها در سازنده وب ویکس به اندازه قالب‌های وردپرس تمیز و حرفه‌ای طراحی نشده‌اند. البته این بدان معنا نیست که هیچ قالب خوبی برای کاربران Wix در دسترس نیست بلکه این تنها یک مقایسه میان وردپرس و ویکس است که در آن وردپرس از نظر تنوع و طراحی قالب در رتبه بالاتری می‌ایستد؛ اما نکته مثبتی که در مورد قالب‌های ویکس وجود دارد این است که تمامی آن‌ها سازگار با طراحی سایت ریسپانسیو هستند فارغ از اینکه مخاطبان از چه دستگاهی برای بازدید از وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، با هر نوع صفحه نمایشی سازگار می‌شوند؛ و مهم‌تر از همه باید توجه داشته باشید که ویکس مانند وردپرس به شما اجازه تغییر قالب را نمی‌دهد، پس اگر میان ویکس و وردپرس، ویکس را انتخاب می‌کنید باید در تعیین قالب وب‌سایت خود حسابی دقت و توجه به خرج دهید.

نتیجه‌گیری: از نظر قالب ویکس یا وردپرس؟

با توضیحات ارائه شده در پاراگراف‌های قبلی به این نتیجه می‌رسیم که از نظر نوع طراحی و تنوع قالب وردپرس انتخاب معقولانه‌تری به نسبت ویکس است. وردپرس نه تنها قالب‌های بیشتری دارد، بلکه قالب‌ها از نظر طراحی کمی حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند. علاوه بر این، این امکان را به شما می‌دهند که پس از مدتی، در صورت لزوم قالب وب‌سایت خود را تغییر دهید.

ویکس یا وردپرس - راحت کد

سهولت در استفاده، ویکس یا وردپرس؟

پس از قالب وب‌سایت شما آنچه که اهمیت دارد سهولت در استفاده است، شما باید به راحتی با وب‌سایت خود کنار بیایید و بخش‌های مختلف آن را مدیریت کنید. گذشته از این سهولت در استفاده از سازنده وب به خصوص برای کسانی که می‌خواهند به تنهایی سایت خود را ایجاد کنند بسیار اهمیت دارد. اجازه دهید وردپرس و ویکس را از نظر سهولت استفاده با یکدیگر مقایسه کنیم.

سهولت استفاده از وردپرس

وقتی در انتخاب میان ویکس یا وردپرس مانده‌اید، باید پس از بررسی قالب‌ها به سراغ سهولت در استفاده و مدیریت وب‌سایت بروید. باید بدانید که در طراحی وب‌سایت با وردپرس چالش‌هایی وجود دارد که در ویکس با آن‌ها روبرو نمی‌شوید. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که وب‌سایت خود را از طریق کد نویسی شخصی‌سازی کنید، بنابراین اگر یک سایت سفارشی می‌خواهید و تجربه برنامه‌نویسی دارید یا از تیم متخصصی در این زمینه کمک می‌گیرید، وردپرس می‌تواند به یک گزینه بسیار عالی برای شما تبدیل شود؛ اما چنانچه تجربه برنامه‌نویسی ندارید، وردپرس این امکان را به شما می‌دهد بدون نیاز به کد نویسی بلوک‌هایی را به وب‌سایت خود اضافه کنید و از این طریق عناصر مختلف را بر روی صفحات وب‌سایت خود بچینید؛ اما این کار به همین سادگی‌ها نیست، به طور کلی، استفاده از وردپرس در صورتی که تجربه‌ای در زمینه برنامه‌نویسی یا طراحی وب نداشته باشید، بسیار چالش‌برانگیز است.

سهولت استفاده از ویکس (Wix)

اگر به دنبال یک سازنده وب می‌گردید که امکان طراحی سایت با آن بسیار ساده و آسان و قابل‌فهم باشد ویکس انتخاب بهتری به نسبت وردپرس است. برای کار کردن با ویکس نیاز به تجربه برنامه‌نویسی ندارید شما می‌توانید سایت خود را به دلخواه خود مرتب کنید. عناصر مختلف را سر جای خود بنشانید و بدون هیچ تجربه قبلی به یک طراح خوب تبدیل شوید.

نتیجه‌گیری سهولت استفاده، ویکس یا وردپرس؟

وقتی قرار است وردپرس و ویکس را تنها از نظر سهولت استفاده و طراحی سایت مقایسه کنیم قطعاً ویکس در رتبه بالاتری از رقبای خود قرار می‌گیرد. برای استفاده از سازنده وب Wix نیازی به کد نویسی ندارید. این پلتفرم برای افرادی که به دنبال یک سازنده وب‌ با کاربری آسان هستند، بسیار مناسب‌ است.

ویکس یا وردپرس - راحت کد

ویکس یا وردپرس از نظر هزینه‌ها

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های میان ویکس و وردپرس هزینه‌ها و نحوه قیمت‌گذاری این دو پلتفرم است. جالب است بدانید که وردپرس یک پلتفرم تقریباً رایگان است، در واقع استفاده از خود پلتفرم هزینه‌ای ندارد اما نمی‌توان وردپرس را به عنوان یک سازنده وب کاملاً رایگان در نظر گرفت. مواردی چون نام دامنه، میزبانی وب، هزینه تم، پلاگین ها و نگهداری وب‌سایت چند بخش اساسی در هر وب‌سایت هستند که ممکن است هنگام ساخت یک سایت وردپرس برای شما هزینه‌بردار باشند.

سیاست ویکس در قیمت‌گذاری با وردپرس کاملاً متفاوت است. ویکس چندین بسته برای کاربران خود در نظر گرفته و در این میان یک گزینه رایگان با امکانات محدود هم در دسترس قرار داده است. چهار بسته، طرح ترکیبی، طرح نامحدود، طرح حرفه‌ای و طرح VIP با پرداخته‌ای ماهانه در اختیار کاربران این پلتفرم قرار می‌گیرند که هریک از آن‌ها امکاناتی را برای کاربران طرح فراهم می‌کنند.

نتیجه‌گیری قیمت‌گذاری، ویکس یا وردپرس؟

اگرچه بسته به نیاز و تقاضای مشتری هزینه‌های وردپرس می‌تواند بسیار بیشتر از Wix باشد، اما همین‌که وردپرس در مقایسه با ویکس بسیاری از ویژگی‌ها و امکاناتش را به صورت رایگان ارائه می‌دهد، می‌تواند گفت از لحاظ قیمت‌گذاری و هزینه‌ها وردپرس نسبت به ویکس در اولویت مشتریان قرار می‌گیرد.

پشتیبانی از مشتری، ویکس یا وردپرس؟

هردو این پلتفرم‌ها سازنده‌های وب‌سایت هستند و بسیار معمول است که شما به عنوان مشتری در استفاده از خدماتشان دچار مشکل شوید، کدام پلتفرم پشتیبانی و خدمات مشتری قوی‌تری ارائه می‌دهد؟ اگر این تجربه نخست شما در ساخت یک وب‌سایت است باید مطمئن شوید که در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل در جریان طراحی و ساخت سایت از پشتیبانی برخوردار خواهید شد.

وردپرس پشتیبانی قوی برای مشتریان خود در نظر نگرفته است. شما برای رفع مشکلات خود در وردپرس یک شماره تلفن اختصاصی ندارید و مشکلات و چالش‌های پیش‌آمده برای شما در استفاده از وردپرس تنها با مراجعه به انجمن ها و خواندن تجربیات دیگران رفع خواهد شد.

این در حالیست که پلتفرم Wix، یک تیم پشتیبانی اختصاصی برای مشتریان خود در نظر گرفته است که به صورت بیست‌وچهارساعته در دسترس است. با انتخاب ویکس می‌توانید برای دریافت پاسخ سریع مشکلات خود با کارکنان تیم پشتیبانی تماس بگیرید. علاوه بر این سازنده وب ویکس یک مرکز پشتیبانی ارائه می‌دهد که مشتریان می‌توانند قبل از تماس با پشتیبانی مشکلات خود را در آن جستجو کرده و راه‌حل‌هایی را برای رفع مشکلشان پیدا کنند.

بررسی افزونه‌های، ویکس یا وردپرس؟

آخرین موضع مقایسه این دو پلتفرم بررسی افزونه‌ها و برنامه‌هایی است که هر یک از آن‌ها برای بهبود عملکرد سایت شما پشتیبانی می‌کنند.

با وردپرس، شما به هزاران افزونه دسترسی دارید که می‌توانید با کمک آن‌ها وب‌سایتی ایجاد کنید که بهترین تجربه را برای مخاطبانتان فراهم می‌کند. وردپرس دارای بیش از 58000 افزونه رایگان است که بخش زیادی از آن‌ها بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) را شامل می‌شوند.

ویکس نیز مانند وردپرس از صدها برنامه برای بهینه‌سازی سایت شما و ایجاد تجربه بهتر برای مخاطبانتان پشتیبانی کنید. برخی از گزینه‌های در دسترس هستند و بعضی دیگر با خرید اشتراک ماهانه در دسترستان قرار می‌گیرند.

از دو پاراگراف بالا می‌توان نتیجه گرفت که هر دو پلتفرم گزینه‌های خوبی را برای کمک به ارتقای سایت خود ارائه می‌دهند، بنابراین در این زمینه انتخاب بهتری میان ویکس یا وردپرس وجود ندارد و هر دو گزینه‌های عالی برای بهبود عملکرد سایت در اختیار دارند.

ویکس یا وردپرس - راحت کد

وردپرس یا ویکس؟ کدام بهتر است؟

اکنون که این دو پلتفرم را از نقطه نظرهای متفاوت با یکدیگر بررسی کردیم متوجه شدید که هرکدام در نوع خود بی‌نظیر هستند؛ اما به طور خلاصه باید گفت اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین با طراحی فوق‌العاده داشته باشید و در بازار تجارت الکترونیک شاهد روند رو به رشد کسب‌وکارتان باشید وردپرس در مقایسه با ویکس انتخاب مناسب‌تری است. وردپرس انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و آزادی عمل و انتخاب‌های متنوع‌تری را به شما ارائه می‌دهد. در مقابل کار کردن با ویکس ساده‌تر است و پروژه ساخت سایت به تنهایی با این سازنده موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

وردپرس شناخته شده تر است و به مراتب به سازنده وب‌سایت ویکس ترجیح داده می‌شود و یک پلتفرم حرفه‌ای برای طراحی هر نوع وب‌سایتی است. هرچند که ویکس یک سازنده وب‌سایت ساده با استفاده راحت است اما این اطمینان وجود دارد که شما می‌توانید وردپرس را برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار دهید.

با راحت کد طراح و برنامه‌ریز وب‌سایت شما

فرقی ندارد انتخاب شما وردپرس باشد یا ویکس در هر دو صورت بهتر است برای ساخت وب‌سایت خود توسط این دو سازنده به یک تیم متخصص در طراحی و ساخت سایت مراجعه کنید. یک طراح سایت حرفه‌ای قادر است از زبان‌های برنامه‌نویسی و تکنولوژي‌های مختلفی مانند HTML، CSS، PHP یا هر زبان و تکنولوژی دیگری مربوط به طراحی سایت استفاده کند. متخصصان این حوزه معمولاً از کد HTML برای برنامه‌نویسی وب‌سایت‌ها و از CSS برای استانداردسازی زبان بصری استفاده می‌کنند. در نهایت هدف کلی این است که یک تجربه باکیفیت را به مخاطبان خود ارائه دهید و همچنین رتبه بالاتری در گوگل دریافت کنید.

اگر هیچ تخصصی در حوزه طراحی و ساخت سایت و اپلیکیشن ندارید و به داشتن یک سایت معمولی رضایت نمی‌دهید، بهتر است راه اندازه سایت خود را به یک تیم متخصص بسپارید. ما در راحت کد برای استارتاپ های نوپا شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم، کافیست طراحی سایت نوپای خود را به تیم طراحی وب‌سایت راحت کد بسپارید و دیگر هیچ نگرانی درباره برندینگ و سئو آن نداشته باشید.

ما در مجموعه راحت کد با هاستینگ (Hosting) و سئوی سایت، سرعت و جایگاه عالی سایت شما را تضمین می‌کنیم. گذشته از طراحی سایت با وردپرس در گروه ما مجموعه‌ای از بهترین گرافیست‌ها و کد نویسان همراه شما خواهند بود تا هر نوع سایتی را برای شما کد نویسی و طراحی کنند. همچنین می‌توانید نمونه کارها ما را بررسی کنید تا سایت‌هایی را که برای مشتریان خود طراحی کرده‌ایم ببینید! برای ساختن سایتی که مختص کسب‌وکار شما باشد آماده‌اید؟ با ما تماس بگیرید.

tel:021-91001887

ویکس یا وردپرس ؟ بررسی نقاط ضعف و قوت WordPress و Wix

You May Also Like